Zo pak je adverteren via Google aan!

Wil jij je product aan de man brengen via het internet? Dan zijn er verschillende strategieën die je kunt hanteren. Eén van de mogelijkheden die je hebt is adverteren via Google Ads. Menig ondernemer die een advertentieaccount aanmaakt in Google wordt overrompeld door alle mogelijkheden, technische termen en data. In dit artikel lees je hoe je kunt beginnen met adverteren via Google Ads!

Doe zoekwoordonderzoek

Het opstellen van een Google Ads advertentieaccount en goede campagnes begint met zoekwoordonderzoek. Je kunt hiervoor diverse SEO-tools voor gebruiken of Google Ads eigen keyword planner. Kijk naar welke zoektermen relevant zijn, genoeg verkeer hebben en de conversiegerichtheid van de termen. Je kunt zoekwoorden op drie manieren toevoegen in Google Ads. Dit kan namelijk als breed zoekwoord (hierbij maakt Google zelf combinaties met relevante zoektermen), woordgroep/zinsdeel (hierbij wordt de advertentie vertoond op zoekopdrachten die het zoekwoord bevatten, dit kan dus ook een hele zin betreffen) en exacte zoekwoorden (hierbij wordt de advertentie enkel vertoond op zoekopdrachten van het exacte zoekwoord).

Verdeel je campagnes in advertentiegroepen

Wanneer je je zoekwoordonderzoek hebt voltooid is het zaak om deze te groeperen per onderwerp. Op deze manier kun je de aanverwante termen opdelen per advertentiegroepen. Dit doe je zodat je per advertentiegroep de relevantie zo hoog mogelijk wilt houden. Je kunt dit bijvoorbeeld op product- of categorieniveau opdelen. Wanneer je bijvoorbeeld een algemene campagne hebt met “sneakers” kun je de relevantie realiseren met advertentiegroepen op bijvoorbeeld “kleur sneakers” of specifieke sneakers. 

Uitsluiten van irrelevante zoektermen

Het volgende belangrijke onderdeel is het uitsluiten van irrelevante zoektermen per campagne of advertentiegroep. Op deze manier weer je irrelevante zoekopdrachten en bespaar je geld. Daarnaast kun je door bepaalde zoektermen uit te sluiten bij een advertentiegroep de andere advertentiegroep voorzien van relevanter verkeer. Zo kun je heel specifiek verkeer met een bepaalde zoekintentie sturen naar een specifieke advertentiegroepen waardoor de kans groter is dat dit verkeer converteert.(bron: https://www.onlinemarketing.triplepro.nl/)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *