Hoe bepaal ik mijn linkstrategie?

Linkbuilding is een essentieel onderdeel geworden voor de groei van bedrijven online. Niet alleen jouw bedrijf, maar ook al je concurrenten, hebben namelijk een eigen website op het wereldwijde web. Wil jij er bovenuit springen? Dan is het belangrijk dat jouw website als één van de eersten wordt gevonden door potentiële klanten. En hoe zorg je daarvoor? Precies, door bovenaan te staan bij de populaire online zoekmachines natuurlijk! Linkbuilding kan je daarbij helpen! Helaas is het opzetten van een linkstrategie niet zo gemakkelijk als het lijkt. Ten eerste kost het je namelijk een hoop tijd, en zul je niet direct resultaten zien. Linkbuilding is namelijk vooral een investering voor de lange termijn. Daarnaast is het ook een tijdrovende klus, die een duidelijke strategie vereist. Maar waar begin je? In dit artikel lees je precies hoe jouw bedrijf de eerste stappen kan zetten op het gebied van linkbuilding. Wil jij jouw linkbuilding liever laten uitvoeren door een professioneel bedrijf? Kijk dan eens op https://doublesmart.nl/linkbuilding-uitbesteden.

Wat is linkbuilding

Voordat je aan de slag kunt gaan met het opbouwen van een linkstrategie, is het natuurlijk wel belangrijk dat je precies snapt wat linkbuilding inhoudt. Linkbuilding betekent dat andere websites linkjes plaatsen naar jouw website, bijvoorbeeld in blogartikelen of informatieve teksten. Deze links zorgen ervoor dat online zoekmachines jouw bedrijf als ‘interessant’ en ‘positief’ bestempelen, waardoor ze jouw bedrijf eerder zullen aanbevelen bij hun klanten. Dit klinkt misschien simpel, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. Zo worden alle artikelen gescand door de online zoekmachines, en is het belangrijk om alleen linkjes te plaatsen op websites die overeenkomen met jouw bedrijf. Een artikel over boeken met een link naar een timmerbedrijf, werkt bijvoorbeeld alleen maar averechts. Zorg er daarom voor dat jouw bedrijf alleen wordt geassocieerd met overeenkomende websites en blogs, en voorkom valse teksten en doelgerichte advertenties.

Het opzetten van de linkstrategie

Voordat je officieel kunt beginnen met linkbuiding, is het belangrijk om een duidelijke strategie op te zetten. Neem pen en papier bij de hand, en verdiep je als eerste in de doelgroep. Wie wil je bereiken? Wie zijn jouw klanten, en waar bevinden jouw klanten zich online? Het is belangrijk om te weten wie jouw klanten zijn, zodat je vervolgens kunt uitzoeken hoe je deze doelgroep het beste kunt bereiken. Vervolgens is het belangrijk om een linkbuilding methode te kiezen. Er zijn namelijk verschillende tactieken die je kunt uitproberen. Zo kun je bijvoorbeeld samenwerken met andere bedrijven, of ervoor kiezen om content te sponsoren op populaire blogs. Schroom vooral niet om meerdere linkbuilding tactieken uit te proberen. Dit is immers de beste manier om te bekijken wat wel en niet werkt voor jouw bedrijf.

Het uitbesteden van de linkbuilding

Klinkt dit allemaal te ingewikkeld? Of heb je simpelweg de tijd niet om een hele linkbuilding strategie op te zetten? Dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om de linkbuilding uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Deze bedrijven zetten samen met jou de linkstrategie op, en zorgen er vervolgens voor dat deze strategie professioneel wordt uitgevoerd. Dit betekent dat jij er geen omkijken meer naar hebt, en toch geniet van alle voordelen van linkbuilding. Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Kijk dan vooral eens op https://www.doublesmart.nl/linkbuilding-uitbesteden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *